راهبردهای شرکت آب و فاضلاب اهواز دستیابی به شاخصهای کمی و کیفی آب در جهت ارتقاء سلامت ملی و بهداشت عمومی و بهرهمندی و برخورداری کلیه آحاد جامعه از خدمات آب شرب. توسعه سامانههای جمعآوری و تصفیهخانه فاضلاب، باز چرخانی و استفاده از پساب با کیفیتی متناسب با نوع مصرف، محیط پذیرنده و مکانیزم بازار در راستای حفاظت کمی و کیفی منابع آب و محیط زیست. پیادهسازی نظام جامع بهرهبرداری و پایش کمی و کیفی منابع آب در بخش آب شرب و بهداشتی و اعمال استانداردها و مقررات لازم برای جلوگیری از ورود آلایندهها و تخلیه فاضلاب خام به محیطهای پذیرنده طبیعی. برنامهریزی و اجرای طرحهای عملیاتی مدیریت مصرف، کاهش تلفات و آب بدون درآمد . توسعه مدیریت خطرپذیری (ریسک) و بحران و پدافند غیرعامل در طراحی، ساخت و بهرهبرداری از تاسیسات با رویکرد استمرار ارائه خدمات و کاهش آسیبپذیری سازهها و تاسیسات آب و فاضلاب و پیشگیری از نقصان در کمیت و کیفیت آب شرب و پساب ارتقاء مدیریت عرضه، تقاضا و فرهنگ عمومی مصرف و طراحی و پیاده سازی الگوی بهینه متناسب مصرف آب شرب و بهداشتی. ایفای نقش اساسی در استقرار مراکز جمعیتی و صنعتی در برنامههای آمایش سرزمین متناسب با ظرفیتها و محدودیتهای منابع آبی. برنامهریزی و اجرای طرحهای عملیاتی به منظور اصلاح و بازسازی، علاج بخشی و نوسازی تاسیسات، تجهیزات و شبکههای فرسوده آب و فاضلاب. ارتقاء نظام مدیریت طرحها و پروژهها با تاکید بر اولویتبندی، تعمیم شیوههای اقتصاد مهندسی، اتمام طرحهای نیمهتمام و بهرهبرداری مرحلهای از طرحها در طول دوران ساخت و اجرا. ارتقاء رضایت مشترکین و احقاق حقوق خدمت گیرندگان از طریق استقرار نظامهای پاسخگویی به مشترکین، ارتقاء بهرهوری، بهبود شاخصهای کیفیت خدمات، توانمندسازی کارکنان و کاهش قیمت تمام شده خدمات . تنوع بخشی به سامانههای تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهرهگیری ازآبهای غیرمتعارف (جمعآوری آب باران، استفاده از رطوبت هوا، ایستگاههای توزیع آب، آب شیرین کنها، بستهبندی آب، سیستمهای دو شبکهای، تفکیک آب مصارف مختلف و .....). تامین، تجهیز و تنوعبخشی به منابع مالی با تاکید بر منابع غیردولتی و جذب سرمایههای داخلی و خارجی، متناسب با برنامههای توسعه ای . بهرهگیری از سیستمهای هوشمند در مدیریت و بهرهبرداری از تأسیسات آب و فاضلاب. ارتقاء و توسعه نظام جذب، توانمندسازی و نگهداشت منابع انسانی متناسب با نیازهای تخصصی و مدیریتی شرکت . استقرار، نگهداشت و ارتقاء نظام اطلاعاتی و نظام پایش، ارزیابی و کنترل عملکرد براساس برنامه استراتژیک . استقرار و توسعه فناوریها و روشهای نوین در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب و گسترش پژوهشهای کاربردی و توسعهای . ارتقاء نظام آموزش عمومی، تخصصی و مدیریتی شرکت . کنترل کیفی، بازرسی فنی و تضمین کیفیت کالا، تجهیزات و خدمات مورد استفاده . استقرار و نهادینهسازی مدیریت دانش در راستای مستندسازی و انتقال دانش و تجارب و توسعه یادگیری . بسترسازی و اجرای مقررات ملی ساختمان مرتبط با بهینهسازی تاسیسات و تجهیزات داخلی آب و فاضلاب واحدهای مسکونی و غیرمسکونی . استقرار سامانههای یکپارچه مدیریتی بهمنظور تقویت فرآیندهای پایش، ارزیابی و تصمیمگیری مؤثر. استقرار و پیاده سازی نظام پیشنهادها.